tisdag 28 februari 2012

Härligt mars-släpp på Systembolaget!


Torsdagen den 1 mars 2012 så släpps det en hel del godsaker, de flesta och bästa mer eller mindre i det tillfälliga sortimentet och i begränsade mängder.

Jag vill ju så gärna köpa mycket av allt som kommer, men det är ju inte realistiskt.
Därför har jag valt att satsa på några fåtal och inte ens då så många som jag skulle vilja.

Här följer min nedskurna lista på vad jag ”MÅSTE” ha;

  • Mohawk Black Rocket Porter – högsta prioritet, denna ska jag ha minst dussinet fullt av – hoppas att jag kan få tag på så många bara, då den endast finns i ganska begränsat antal.
  • Brooklyn Black Chocolate Stout – har läst flera omdömen om denna och gemensam nämnare är; extremt prisvärd och ruskigt god. Nästan pinsamt billig och den finns dessutom i ganska stora mängder verkar det som!
  • BrewDog Hop Kills – denna har jag testat på fat, med stor glädje som följd. Också denna finns i hyfsat gott antal.

Möjligtvis plockar jag på mig några flaskor av Sigtuna East Coast IPA, kanske en flaska av Meantime American Brown Ale. Funderar även på Monks Russian Imperial Porter – men den är så ruskigt dyr, så den avstår jag nog.

Tilläggas bör kanske att MBRP endast finns tillgänglig i de 3 "Vinkällarbutikerna" -dvs T7-modulen. 
BBCS och BDHK ligger i T5-modulen och har därmed en något bättre spridning.

Det blir att köa utanför min Vinkällar-butik tidigt på torsdag morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar