tisdag 16 april 2013

Nyhetssläpp på Systembolaget maj 2013

Väljer att denna vecka "ta det lite lugnt", hoppas kunna knåpa ihop en, två eller kanske till och med tre recensioner och ska på ett litet öl-relaterat event på torsdag - annars lär det bli rast och vila inför nästa veckas Brooklyn-turné.


Men lite grand om mina planer för vad som ska inhandlas på systembolaget den 2 maj. Vårkänslorna får mig att känna av Amors pilar, men det kan också vara Pollen-allergin orsakar klådan i ögonen och näsan......

Old Ruffian 2012 - en Barley Wine från Great Divide. Jag älskade förra årgången och hoppas på liknande känslor denna gång. Minst 2 flaskor hoppas jag kunna sno åt mig.
Envy-Pride-Lust - den avslutande trion i Amagers Sinners-serie som jag älskat med undantag för Greed - som var trist! Minst en flaska av vardera.
K:rlek Vår/Sommar - Mikkellers kärleksförklaring till ölen, jag gillade den förra året, älskade Höst/Vinter och hoppas att kärleken förblir besvarad också denna gång, minst 2 flaskor.
Oppigårds Brewers Brown - testet jag gjorde på fatversionen för ett tag sedan var lite mer än ok, men knappast så att jag lär inte köpa upp mig på några stora mängder.
Hello, my name is Ingrid - BrewDogs mytomspunna dam, jag missade Ingrid helt vid hennes första besök och har inte fått någon chans på henne sedan dess. Men nu hoppas jag på en dejt med minst en flaska.

Samtliga dessa finns i det mer lättillgängliga T5-sortimentet, men jag lär hänga på låset - för Ingrids skull! Det finns ett gäng nyheter också i de mer exklusiva T6- och T7-släppen, men inget som lockar mig att köa utanför Passagen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar