tisdag 5 februari 2013

Statistik från januari 2013 - den tunna plånbokens tid

Januari månad är alltid bistra tider - rent ekonomiskt alltså! Jag gillar när det är kallt och mörkt ute, i alla fall så länge jag kan sitta hemma eller på puben och dricka god öl. Men när plånboken är tunn så blir ju det lite svårare.
Men lite shopping har jag ändå tillåtit mig och en några krognotor dessutom.

Endast 2 besök på systembolaget blev det - vilket genererade sammanlagt 15 flaskor (inga burkar). Drygt 5½ liter för sammanlagt 487,90 kronor (inkl 0,6 kronor i pant).

6 olika pubar besöktes vid ett tillfälle vardera, ölnotan uppgick totalt till nästan 1100 kronor, men det blev bara 37 kronor i dricks.....

Jag har även börjat föra "Öl-dagbok" - varje öl (oavsett hur stor eller liten, hemma eller annorstädes) bokförs med datum, mängd och lokal. 51 stycken öl har jag druckit under januari, den genomsnittliga storleken ligger på drygt 38 centiliter.

Februari månad ser i nuläget ut att passera kostnaden för januari - redan innan halva månaden gått (och då är ju ändå februari den kortaste månaden!). Och i mars så släpps en hel del gott på bolaget.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar