onsdag 5 september 2018

SBWF2018 - lite grand inför årets festival


DATUM; 2018-09-27/28/29 och 2018-10-04/05/06
VAR; Nacka Strandsmässan, Augustendalstorget 6, Nacka Strand
ÖPPETTIDER;
Första helgen
  • 15-22 Torsdag 27/9 (press- & branschfolk släpps in redan klockan 12.00)
  • 14-23 Fredag 28/9
  • 11-23 Lördag 29/9

Andra helgen
  • 15-22 Torsdag 4/10 (press- & branschfolk släpps in redan klockan 12.00)
  • 14-23 Fredag 5/10
  • 11-23 Lördag 6/10

LÄNK TILL; Hemsidan
LÄNK TILL; Utställarlista

Det är några gamla favoritmontrar som nog kommer se lite annorlunda ut i år. Nynäshamns Ångbryggeri har så länge jag kan minnas alltid haft en egen stor monter, men i år kör det ihop med Great Brands. Snarlik konstellation blir det med Oppigårds som kommer att hålla till i Tomp-montern, tillsammans med öl från bland andra Rodenbach och Chimay. Tomp som kör som vanligt med sin separata monter för Innis & Gunn.
I hall II fanns ju i fjol en specialsatsning på småbryggerier, även om flera småbryggerier är placerade där också i år så hittar jag inget som direkt antyder att satsningen blir motsvarande i år.
Jag saknar flera av de stod där i fjol, inte minst Pax Brygghus och Kornheddinge Bryggerikompani. Dessutom saknas det samlade gänget från Dalarna. [edit] Dalabaren finns med i ritning i Hall II, men än så länge är det inte klart vilka bryggerier som kommer.
Minst ett nytt bryggeri fyller på, Geflebockens Bryggeri som jag kom i kontakt med under Uppsala ölfestival tidigare i år, mycket trevligt återseende (tror/hoppas jag).
Två andra nykomlingar på min ölhimmel detta år är Brewify och Hopsan, som bägge två imponerade på mig under Adelsö Ölfestival i somras. Men bägge dessa är placerade i stora hallen.
Foto: Hanna Reuterwall

Nya ölglas blir det i år (som vanligt), nu utan fot med två olika loggor, en i färg och en frostad vit!
Foto: Hanna Reuterwall


Även i år hoppas jag få med mig min gästskribent, Filip Lindström, på minst en festivaldag och ett inlägg från honom. Kanske blir en dag med en kompis dessutom, själv hoppas jag hinna/orka med fyra dagar i år. Kanske kör jag även i år en dag med rapport i real-tid!?

EDIT - jag har i efterhand lagt till lite text (om Dalabaren) och lagt till ytterligare en bild av festivalglasen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar