fredag 16 december 2016

Ingen ny Mikkeller Bar Stockholm - i år

Som mina regelbundna besökare och uppmärksamma läsare säkert lagt märke till så har inte inläggen duggat särskilt tätt den senaste tiden. Något som rättmätigt också orsakade vikande siffror i vy-räknaren under hösten, men nu under december så har plötsligt besökssiffrorna plötsligt stegrat kraftigt uppåt - nästan till rekordnivåer. Men vetenskapen bakom dessa vy-beräkningar verkar inte vara helt klockren....

Därför tyckte jag att det var dags att få tummen ur och skriva lite på ölbloggen igen.

Inläggen jag skrivit om Mikkeller Bar Stockholm är tveklöst populära, inlägget om sista besöket på gamla baren leder statistiken överlägset (2000 vyer fler än närmast efter kommande....), därför passar jag på och lägger upp ett inlägg om den nya kommande baren.

"Under hösten" hette det, men hösten har nästan blivit vinter och 2016 är snart slut. Senaste ryktet gör gällande att januari 2017 så kommer Mikkeller Bar Stockholm slutligen slå upp dörrarna på adressen Brahegatan 3-5, men när jag passerade adressen för någon månad sedan så verkade renoveringsarbetet ligga nere. Så jag lovar inget definitivt än.

Ny rekryteringsannons har dessutom synts från Mikkeller, personalbrist kanske orsakar förseningen...... Det råder ju stor brist på kockar i den svenska restaurangnäringen..... (eller har vi "för många" matställen?)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar