måndag 19 december 2016

Blandade ölfoton - första halvan av december

Även om det inte skrivs så mycket om öl här på bloggen så dricks det många öl och nästan alla fotograferas minst en gång. Alla foton blir inte ens bra, men några tycker jag har ett visst mervärde.

Whisky-kork

Ljus julöl - från jullådan.

Flaskan var inte riktigt tom.......

......men glaset är fullt!

En belgisk fransos....

Öppnad, men oskadd!


Kapsylöppnaren från Nynäs skadar inte den egna kapsylen!
Lägger upp en bild på lite fastare föda också. En intressant kombination - Tallegio-ost, stjälkselleri och fänkålssalami - till Leon!

Return of the Rauch!
En klassiker som försvann från bolagen - men nyligen fick komma tillbaka. Till mångas stora glädje, även om jag inte är överdrivet förtjust i den så hör den hemma på bolaget!

Plantation Rum - på Fashing!

Bedarö Bitter - min husöl på Fasching, alltid oavsett!

Och när jag varit på Fasching så blir det allt som oftast minst ett koordinerat besök på Pressklubben, passande nog så har Big Mama Blues Club förekommit på torsdagar....



Flytande granatäpple från Uppsala

Dansk vikinga-öl!

Året 2016 är snart slut och någon form av sammanfattning ska jag försöka sammanställa innan dess, ett år fyllt med massa goda öl och trevliga events.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar