onsdag 3 augusti 2016

Nya ölprylar - från Irland!

Via en person som jag följer på Instagram så kom jag i kontakt med Paul - som tillverkar egna ölprylar. Den bilden jag såg på Instagram innehöll material med koppling till en av mina absoluta favoritöl - en öl som jag dessutom redan har en del passade prylar från.

Jag ställde frågan om han kunde tänka att göra några sådana för min räkning och sedan skicka dem till mig. Då han lever och verkar i Irland så tänkte jag att det kanske skulle kunna vara ett problem, men det visade sig var no problems! Jag hänvisades till hans Facebook-sida där affären sedan gjordes upp.

När sedan de tre produkterna var färdigställda så skickade han dem - innan jag ens hunnit betala (hade inte fått instruktioner om hur då). Det skickades på en fredag - när jag kom hem från jobbet på måndagen efter så låg det en tjock och tung brevförsändelse i min brevlåda hemmavid! Så snabb leveranstid hade jag inte ens förväntat mig om det varit inrikes!


Suddig i högra hörnet!

Tydligt - på sin rätta plats!

Också passande placering.

Osäker på vilken årgång det var på de flaskorna som fick ge sina etiketter.

Passar både glas och flaska.

En stabil liten stapel

Motljus - solnedgång!


Roquefort-osten får ligga på eget fat.


Som framgår av bilderna så rör det sig om 2 stycken (har ett 3e också) glasunderlägg - Coasters, som utsmyckats med etiketten från Sierra Nevadas Bigfoot.
Specifikationer;
  • Mått; 95*95mm
  • Vikt; 179gram
  • Inköpspris; 15 euro (inklusive frakt) för 3 stycken.

En Bigfoot-flaska (fylld med dryck) kostar ca 4 euro (ca 39 SEK) i Irland.

Konstnären - återanvändaren som ni så vill - heter som sagt Paul och Facebook-sidan heter Paul's Attic Craft. Där finns ett stort urval av hans ölrelaterade hantverkskonst.

Mitt första intryck av dem är - mycket snygga, men lite tunga på gränsen till klumpiga. Grundmaterialet är kakelplatta. Undersidan känns lite grov, inget för de allra finaste bordsytorna - kanske går att lösa med möbeltass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar