måndag 1 augusti 2016

En semestervecka - fylld med åska, värme, stark drink, god mat, suverän öl och härlig musik!

Då det renoveras stammar (stökigt, dammigt och mycket oljud) på jobbet och det är rätt lite att göra sommartid - så snodde jag åt mig en oplanerad veckas semester. Det blev givetvis en hel del öl, men också god mat och en del kulturella inslag.

Men jag startade semesterfirandet med en egenblandad (helt eget recept) drink. Nästan helt ekologisk blev den - och väldigt stark.
Stark sommardrink - med Sea Buckthorn-vodka som grund!

Wit - från Belgoklubben! I skuggan under parasollet.

Medans jag avnjöt VI Wit så drog det in ett högljutt åskväder över mitt bostadsområde, några rejäla smällar fick mig att avsluta utesittningen och flytta kalaset inomhus tillfälligt.
Humlejagare
Beställde hem några flaskor av lilla favoriten Twisted Twin High Nose Brew från Höganäs. Den var inte lika härlig som tidigare. Kändes lite torr.
Twisted Twin i solnedgång!

Körde en paralell-duell mellan två Spitfire - en burk och en flaska.
Paralell-test av Spitfire....
Ingen solklar vinnare i den duellen, rätt lika i smak och doft.
.....Gold var inte bättre.
Under tisdagens värmebölja så blev det en liten barrunda, Ölbryggan följdes av ett svalkande (typ) besök på Omnipollos Hatt. Där den nyinstallerade - gigantiska - luftkonditioneringen INTE var påslagen! Men i gengäld hade de Tap Takeover med en diger lista av öl från Other Half Brewing.
Hot Spot

Debbie Downer White Chocolate Mango IPA

Läcker korvtalrik på Hatten!

Härlig sommar-Eldorado

Cajun Chicken Finger - med härlig senapshonungs-dip.
Det blev ett ovanligt stort antal besök på Akkurat denna vecka. Inte för att det egentligen behövs någon särskild anledning att besöka detta eminenta etablissemang - men denna gång så fanns det fler än en.
Jag var där och rekade redan på tisdagen (2 bilder ovan), och på onsdagen blev det 2-rätters middag.
Chevre Chaud - stor (halvportion) och mycket god förrätt!

Roquefort- & Bacon-kokta musslor, mycket sås över.....
Blev mitt livs första "doggy bag" som jag åkte hem med snabbt efter middagen, återkom lagom till spelningen startade.
Hemgjord räksoppa - grunden är resterna (såsen) från Musselmiddagen!

Ny favorit - Rose de Gambrinus - en ljuvlig hallon-Lambic, givetvis i bryggeriglaset!

Den här snubben sjöng 4 kvällar i rad, kompad av Crawfish!
Fredagens spelning med Crawfish på Akkurat var ruskigt bra, men mer om den kanske kommer senare - fast nog inte på denna blogg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar