lördag 7 maj 2016

Ölfoton special utomhus - bryggan och storfot

Denna helg innehöll två hett emotsedda säsongspremiärer -  hos Spritmuseum så öppnade Ölbryggan sina kranar för allmänheten under fredagen. Samma dag släpptes ju Bigfoot 2016 lös i några bolagsbutiker. Inför smygpremiären på Djurgården så tog jag ett förmiddagsbesök på systembolaget.
Jag blev lite orolig när hag såg 2 herrar som höll på att tömma hyllan med Bigfoot - men som tur var lämnade de kvar tillräckligt för att täcka mina behov (10 flaskor). Jag passade även på att inhandla några exemplar av Curmudgeon.



Tog med mig en flaska av vardera ut på föreningens uteplats för några snabba oöppnade bilder. De 2 flaskorna åkte sen in i kylen för att kunna stå till min tjänst några timmar senare.

Sen blev det ett kort mellanspel av icke ölrelaterde aktiviteter innan hag tog 67ans buss till eftermiddagens pubbesök på Ölbryggan. Trots att fatlistan bara var halvfylld så var det ont om sittplatser.
Listan var bara halvfull.

Jag nöjde mig med ståplats i närheten av baren, där Arvo höll ställningarna precis som förra året.
Dalalager och Skebo Trippel Gold.

Arvo är nästan klar med min sista öl.

Mango Saison, från Nils Oscars.
Väl hemma igen (efter en varm bussresa) så var det dags för fler icke ölrelaterde livsuppgifter innan jag äntligen fick chansen att öppna min fösta Bigfoot 2016 - som nu var lagom kylskåpskall. Men uteplatsen var nu välfylld med grillande grannar - mitt vanliga bord var upptaget😈😠. Men jag hittade ett mindre bord en bit bort, i det behagligt skuggade området. Det blev en del bra bilder där med.
Kvällssolens strålar








Vad tycket jag då om Bigfoot 2016? Första frågan som dyker upp är (precis förra året) varför nämns Mills River på etiketten? Doftmässigt uppfattar jag något - kan inte sätta fingret på vad - men det något som "inte stämmer", men på ett rätt behagligt sätt!? Utseende och smak är lätt igenkända, en ok årgång.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar