fredag 11 mars 2016

Inför S:t Patrick's Day Party

Jag brukar fira S:t Patrick's Day (Irlands nationaldag, 17 mars) - men ganska lättsamt, dricka en (bara 1) Guinness och avsluta kvällen med en Whiskey (gärna Paddy). Förra året satt jag på The Flying Scotsman och drack en Guinnes iförd traditionell huvudbonad.

Det var väl det mest spektakulära firandet jag hitintills bemödat mig med, det vill säga fram tills i år. Fick en inbjudan att deltaga i ett Pre-S:t Patrick's Day Party i Stockholm och sånt tackar inte jag nej till. Partyt skulle hållas i puben The International Bar på Norrlandsgatan 25 - en hel vecka innan själva nationaldagen. Med stark närvaro av folk från Guinness i form av Darren Nicholson, traditionellt irländskt folkmusikband, 3 stycken kvinnliga folkdansare (Riverdance) och inte minst Irlands ambassadör i Stockholm Orla O'Hanrahan.
The Band

Välkomstdrinken bestod av de 2 senaste tillskotten i Guinness-familjen - Dublin Porter och West India Porter, till dessa serverades en vegetarisk Guinness-burgare skapad av matbloggaren Siri Barje och som presenterades av Ewa Dabrowski, souschef på Shibumi. Den var överraskande välsmakande, om än lite lös i konsistensen.

Grön Vego-burgare, med Guinness-touch!



Where does he get those wonderful toys!?
Jonas H. Andersson från Pilsner.nu var givetvis på plats, med sig hade han sin senaste leksak - en "ubåtskamera" - längtar efter att få se den filmen som spelades in i glaset som han pekar på här ovanför.
My Guinness!

Under kvällen anordnades också en tävling - vem kunde hälla den bästa Guinness-pinten. En resa till Dublin som första pris lockade ett starkt startfält - jag kom på den hedrande gemensamma andraplatsen.


Mr Nicholson visar hur det ska göras

Iförd traditionell huvudbonad försökte Jonas sno min Dublin-resa


Inskannad fotoautomat-serie - the 4 faces of Guinness!

I Irland räcker inte 1 dag, de kör hela helgen!

Det var många år(tionden) sen jag senast drack så många Guinness på en och samma kväll, men när andan faller in så är det svårt att motstå!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar