tisdag 2 juni 2015

Brooklyn Mash-veckan är över - Stockholm får en chans att återhämta sig

Jag kom inte iväg på allt jag ville - beroende på hälsoproblem - men de events jag deltog i var genomgående bra.
Söndags-Brunch på Urban Deli Nytorget - american Pancakes med syrup och rårdörda blåbär - drack en ½ Ale till det, en rätt ok kombo. Dock inte mycket till event, såg lite folk från Brooklyn/Nya Carnegie och en del Brooklyn-prylar.

State of Craft - diskussion på Akkurat ledd av Steve Hindy om tillståndet i den svenska ölvärlden i allmänhet och hantverksöl-världen i synnerhet. Viss hetta uppstod i samband med att "samarbete" mellan de olika bransch-organisationerna (Svenska Bryggerier och Oberoende småbryggerier) i Sverige föreslogs. Lite grand som att föreslå att Brewers Associations borde släppa in AB Inbev som medlem...... Jag lyckades under kvällen boka en tid med Mr Hindy för en mer personlig pratstund.

Tap Take Over på OT - inför detta torsdagsevemang så fick jag möjlighet att sitta ner med Steve Hindy och prata lite om Brooklyn - The Brewery, The Beers (K is for Kriek!), The Mash och givetvis slängde jag in några frågor om Sustainability. Sen blev det en sittning med ett gäng glada medarbetare i OTs matsal. Andrew Gerson och Steve Hindy snackade om spökflaskor och vi fick testa 4 stycken plus lite gott tilltugg.
Releaseparty hos Nya Carnegiebryggeriet - söndagens avslutningsfest. Många "okända" ansikten sökte sig ut till NCB, god mat och en helt ny öl plus några bra äldre öl.
Måndagen efter försökte jag och Andrew Gerson hitta en gemensam lucka i våra respektive program för att hinna snacka en stund om ekologisk mat, men det funkade tyvärr inte. Blir några frågor i skriftlig form.

Stort tack till samtliga medverkande, framför allt till Steve Hindy men även Annika Hammarwall på PR-byrån PRAT har varit mycket behjälplig!

2 kommentarer:

  1. Hoppas att det inte är allt för illa med dig.
    Mv. Hasse

    SvaraRadera
  2. Det var lite nöd ett tag - led av "Frozen shoulder" i höger axel (ölhävararmen) dessutom..... Hoppas allt är väl med dig också Hasse!

    SvaraRadera