onsdag 25 mars 2015

Snart två år med C/O Hops - ett magasin som bryr sig om öl!

I juli 2013 så var det releaseparty för det allra första numret av C/O Hops, jag var givetvis där och smygläste - då jag i det läget ännu inte hade fått hem mitt första prenumerationsexemplar. Sedan dess har tidningen regelbundet lyst upp min vardag med ytterligare 7 nummer, det senaste dök upp häromveckan.

Jag ångrar inte en sekund att jag hoppade på en årsprenumeration (som sedan dess förlängts med ytterligare 1 år, snart är det dags att förlänga igen!) även om tidningen numer finns tillgänglig i välsorterade presskiosker runt om i landet. Men jag rekommenderar starkt att den som inte redan gjort det skaffar sig en prenumeration!
Om du saknar något nummer så går det att komplettera via lösnummer inköp (se prenumerationslänken).
Dessutom finns tidningen också i en elektronisk version på nätet.

I varje numer finns flera återkommande tema-artiklar;
Ölvärlden blir allt större, men också mer lättillgänglig.
  • Ölvärlden - i #8 om alla festivaler och större events med ölanknytning runt om i världen.
  • Ölporträtt - Rochefort 10 får ett uppslag av Johan K i senaste numret.
  • Beer & Food - vad gillar Bryggarna för mat? I #8 handlar stora delar av tidningen dessutom om hur det går att integrera ölen i själva matreceptet.
  • Ölskolan - Lars-Göran har i tidigare nummer bland annat gått igenom alla huvudingredienser i ölen, i #8 handlar det om att lagra ölen.
  • Bryggerikartan - en allt mer välfylld lista över samtliga svenska bryggerier.

Varför nöja sig med att dricka öl till maten....
Intressant Sverige-karta - som uppdateras i varje nr.
Skribenter som regelbundet skriver i tidningens är bland andra Pelle Stridh (också chefredaktör), Lars-Göran Dahlgren (Ölskolan bland annat), Johan Lenner, Johan Kronquist och i senaste numret också Tobias Göth.

C/O Hops var nominerad som "Årets ölutvecklare 2014" - men det priset togs hem av Brekeriet.

Nästa nummer (9) kommer redan i april!

Tidningen publiceras av ME AND MY MAGAZINES.

Alla bilder är tagna av mig med min surfplatta, men det är bilder av innehållet i tidningen - ingen egen produktion. Jag har frågat om lov.


2 kommentarer:

  1. Sven-David Svensson18 april 2015 kl. 14:43

    Väldigt bra tidning. Den borde finnas i alla ölälskares tidningshyllor

    SvaraRadera
  2. Klart läsvärd. Jag prenumererar förstås.

    SvaraRadera