måndag 16 mars 2015

Kalas på Döbelnsgatan!

Lite knappt 1 år efter det officiella öppnandet av Mikkeller Bar Stockholm så var det dags att partaja! Jag missade ju öppningsfesten och höll på att missa kalaset av samma anledning - förkylning. Mot bättre vetande gav jag mig av mot Vasastan i god tid, på vägen inhandlade jag en helgbukett för att överräcka till representanter för födelsedagsbaren.
Jag anlände 20 minuter före utsatt öppningstid och blev positivt överraskad av den korta kön utanför - som inte var överdrivet mycket längre när de väl öppnade.
Tap-tavlan lika välfylld som vanligt!

Det blev en rätt lagom folkmassa inne i baren och jag beställde snabbt in 2 småglas från gästfaten Ananas Feber och Mandolin Feber från Brewski/Höganäs. Tog därefter posto vid ståbordet direkt till vänster innanför dörren. Där blev jag kvar under mitt resterande besök. För varje öl som inhandlades så fick jag och övriga gäster en lott och när första ringen var tom som skedde dragning. Fina priser i form av glas och tröjor utdelades till lyckliga vinnare (inte jag).

Under tidiga eftermiddagen testade jag totalt 5 öl, utöver ovan nämnda så blev det The Purpose of IPA från All In Brewing, Spontanchokoberry och Big Worster Raspberry från Mikkeller. Den sistnämnda är ruskigt bra och All in gör mig aldrig besviken.
Det blev rätt mycket folk under tiden jag var kvar, men aldrig värre än att det gick att komma fram för att kunna beställa.

Jag valde att avvika rätt tidigt, trots att det var mycket trevligt.

Petra jobbar hårt!
Lätt febriga Brewski-brews och 2 (nit)lotter!
Big Worster Raspberry visade var skåpet skulle stå.
Skönt namn på denna ändamålsenliga IPA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar