lördag 4 oktober 2014

SBWF2014 - 2 a lördagen


Sista dagen blev bättre än jag förväntat mig, trots att det var MYCKET folk och trängsel.

  • Lyckades få en plats på en provning av amerikanska craftbreweries under ledning av Andreas Fält (Brewers Associations).
  • Testade en öl från Boulder brewery - Killer penguin Barley wine, tack för tipset Andreas.
  • Provningen med Founders blev bra, 4 öl varav IPL var en mycket positiv överraskning.
  • Choklad och ost i en en härlig delikatess från Norrköping, passade utmärkt till ölen hos Belgoklubben. 
  • Klockan 18.00 korkade Jens Skrubbe upp veckans stora St Feuillien-flaska.
 
6 dagar har jag spenderat testandes hejdlöst många väldigt goda öl, mött många trevliga  människor - både nya &  gamla bekantskaper (+ bryggerier & importörer) och lärt mig mycket nytt.

Jag längtar till sista torsdagen i september 2015. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar