fredag 10 juni 2016

PlusConst - konst och öl mot Cancer! Uppdaterad!

Jens Skrubbe är ju inte bara en hedersknyffel som basar i baren på Pressklubben, fyller belgolådorna med godsaker och bloggar om belgisk öl på Belgisk öl enligt Skrubbe. Innan allt detta tog över hans liv hade han en dröm - han ville bli Bildlärare.

Nu har han hittat ett sätt att kombinera sina 2 stora hjärtesaker belgisk öl och konst - under namnet Plusconst (+Const).

Med start (Vernissage) idag - fredagen den 10 juni 2016 - kör han en liten konstutställning på Galleri Riddaren i Gamla Stan, Stockholm. Utställningen består av olika konstverk (i flera olika stilar) som samtliga är skänkta av olika konstnärer.
På torsdag - den 16 juni 2016 - kommer dessa konstverk tillsammans med en del ölmemoriblia auktioneras ut. Alla pengar som inbringas i denna auktion kommer oavkortat att skänkas till Barncancerfonden.

Jag kommer tyvärr inte kunna deltaga vid auktionen den 16e (jag är inbokad på Pressklubben den kvällen.....). Hittar jag något som lockar väldigt mycket kanske jag försöker hitta någon lösning med budläggning via ombud eller på distans.

Edit - det går att lägga bud på konstverken redan nu - på hemsidan!

Men jag räknar med ett kort besök ikväll och kanske något besök under veckan inför auktionen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar