söndag 3 oktober 2021

SBWF2021

Stockholm Beer and Whisky Festival 2021


 

Äntligen blir det ölfestival igen!

Nu på torsdag, den 7 oktober 2021, så kör årets ölfestival igång, 3 dagar torsdag-fredag-lördag. Som vanligt så är det ett även i år ett andra veckoslut, men i år dröjer det fram tills första torsdagen i december.

Även om restriktionerna kring pandemin luckrats upp så innebär det ändå vissa begränsningar i årets festival, färre biljetter och även färre utställare, varav minst 2 "stora" bara kör i december.

Initialt så fanns ett krav på vaccinationsintyg eller negativt testresultat (möjligt att testa sig på plats utanför) för inslägg på festivalen, men det kravet verkar nu ha mildrats.

Bland årets master classes så kör Jan-Erik Janko Svensson två seminarier om gammal öl, men jag har anmält mig till lördagens möte med Export Manager Sara Astead Abadi, som kommer guida oss genom en väldigt personlig tur genom det familjeägda bryggeriet Brouwerij De Halve Maan.

Bland övriga utställare så gläds jag lite extra åt att Temberts Design åter är med på mässan, jag tänker blästra in en logga på ett av mina pint-glas.

Bland de stora utställarna syns återigen Great Brands/Brewers Associations - med mycket USA-bira, Galatea flaggar mest för Lagunitas men jag hoppas på mer än så.

Till andra helgen kommer både Oppigårds och Wicked Wine.

Jag räknar med halvdag första torsdagen och lördagen (MC), det lär bli några timmar även andre torsdagen.

Vi ses väl där!


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar