måndag 24 mars 2014

Belgoklubbens Påsköl kommer med vårsolen

lånad från klubbens facebook-sida

När jag förra veckan släpade hem min låda så var det full blötsnöstorm, igår föll några få droppar regn - i övrigt så var det fullt av värmande vårkänslor (pollenallergin börjar redan kännas av) och solsken.
Under dessa förutsättningar tyckte jag att det var dags att återinviga föreningens uteplats för lite snöfri ölfotografering. Vad passar väl bättre som motiv än 6 stycken stora flaskor belgisk påsköl!?

Från vänster; Belgoo Luppoo från Belgoobier/Binche, Buffalo 1907 från Van den Bossche, Petrus Aged Pale från De Brabandere, Postiche Russian Imperial Stout från Lion á Plume, Cuvé de Pâques från St Feuillien och Gouden Carolus Easter (med fladdrig etikett) från Het Anker.

I tidigare lådor från Belgoklubben så har det legat med ett informationsblad, men denna låda hade en liten snygg folder som förutom information om själva ölen och vilket glas som bäst passade att använda för att dricka ölen ur, så fanns där också mattips - inklusive recept, mycket trevligt!
Bättre bild av nya glaset.

Gouden Carolus Easter köpte jag en flaska från bolaget häromsistens och det verkar finnas några flaskor kvar, jag funderar på att köpa på mig ytterligare några flaskor - för den är ruskigt god och passar alldeles utmärkt att dricka ur mitt nya bryggeri-glas.
Jag har köpt alla lådor - än så länge - som kommit från Belgoklubben och jag ångrar inte en sekund att jag gick med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar