torsdag 22 augusti 2013

Nyhetssläpp på Systembolaget den 2 september


Det kommer en del spännande grejer den 2 september, både tillfälliga och mer långsiktiga nyheter.
Jag hoppas kunna hålla ner mina kostnader då pengar behövs sparas till aktiviteter i slutet av månaden. Men några specialare har jag satt upp som absolut önskvärda;

Oliver Twist fyllde ju 20 tidigare i år och i samband med festligheterna levererade ett antal olika bryggerier sina hyllningsöl till krogen. Men först nu dyker den "officiella" födelsedagsölen upp - Oliver Twist 20th Anniversary Ale - brygd hos North Coast. Den släpps i en upplaga på drygt 3000 flaskor i 50cl-storlekt för knappt 110 kronor styck. Jag har sett en del mycket positiva omdömen om den och även om jag överlag tidigare varit måttligt impad av bryggeriets produkter och dessutom har den en rätt saftig prislapp, så är den ändå ett självklart (2 flaskor) val för mig.

I övrigt så lär det nog dyka ner några flaskor av följande öl i min shoppingkorg;
  • Fuller´s Vintage Ale 2013 - en flaska
  • Xbeeriment Black Force One - 1 flaska
  • Lervig Konrad Stout och Rye IPA - 1 flaska av vardera

Lite mer svåråtkomliga och i mindre antal kommer också några som finns med på min önskelista;
  • Evil Twin Imperial Biscotti Break - minst 1 flaska
  • Stone Imperial Russian Stout - minst 1 flaska
  • Ballast Point Victory at sea - en flaska
Men jag köar inte på passagen för detta, försöker på elektronisk väg och/eller besöker dagen efter.

Utöver dessa tillfälliga nyheter så dyker det ju också upp några riktigt trevliga öl mer långsiktigt:
Omnipollo Leon - ny flaskstorlek och ett hyfsat bra pris
Samuel Adams Variety Pack (4*35,5cl) - ett mixpack innehållandes Stout, IPA, Lager och Pils

Det faktum att en av mina favoriter nu utkommer i en ny mindre flaska vet jag inte i nuläget hur jag ska ställa mig till, men jag lär knappast överge Mohawk Extra IPA bara på grund av detta.

Dessutom släpps ju Oktoberfestölen, men jag tror att jag skippar det helt i år!

För en komplett lista - länk till beerswedenforum

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar