lördag 30 mars 2013

Alf Testar Westvleteren 12

Westvleteren 12 släpptes ju i ett exklusivt Web-släpp på bolaget för ett tag sedan. Åsikterna går isär huruvida det tog 2 eller så mycket som 11 sekunder innan de knappt 1500 flaskorna var bokade. Jag försökte inte ens, bland annat för att ge de som verkligen gillar typen chansen att få tag på den. Jag har på andra vägar senare ändå fått tag på en flaska och i eftermiddags så var det dags för mig att testa det som många anser vara "Världen bästa öl".


Jag är inte fullt lika entusiastisk som så många andra verkar vara, det är definitivt en bra Trappist-öl - men inte något som får mig att göra vågen ens lite.

Efter det att jag testat den så blev jag varse om det faktum att det har utlysts ytterligare en internationell öldag - Belgian Beer Day - som infaller den 6 april 2013. Jag borde kanske avvaktat denna särskilda dag för att testa denna raritet (säljs egentligen bara direkt till kunder vid klostret). Jag får lov att hitta något annat tills dess, kanske ett besök på Pressklubben - där finns det en hel del goa öl från Belgien.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar