måndag 17 september 2012

Några timmar i Uppsala

I lördags - 15/9 - så var jag på en heldagsutbildning hos KRAV i Uppsala. Trots det vackra vädret som stan bjöd på så satt jag inne hela dagen (det var det värt).
Så här såg lunchen - drack vatten till det!
KRAV-märkt mat är GOTT!

Men när kursen var klar - strax efter 17.00 så vände jag kosan mot denna lokal;
Foto taget klockan 09.05
Börjad kvällen med en Harvest från Sierra Nevada, följt av en Indian Tribute från Oppigårds.

Sen var det dags att beställa in lite middagsmat. Det fick bli Fish & Chips, till det drack jag en Oatmeal Stout från Anderson Valley.
Fish & Chips



Avslutade kvällen med en Thurbo Stout från Oppigårds, en mycket trevlig öl som tyvärr aldrig blev fotad! Det blev däremot denne man;

Han sålde salt lakrits-sill för att bekosta sina öl-behov, jag bidrog med att köpa 2 stycken. Han sålde även kramar men jag köpte inga sådana.
Han skulle gifta sig om 2 veckor, därav utstyrseln.


Därefter bar det iväg upp mot tågstationen, i alla fall trodde jag det - visade sig att min kompass var lite felinställd. Men jag hann precis - med 4 minuters marginal - med tåget hem.

Väl hemma i Stockholm - en knapp timme senare - dök jag in på Bishop Arms Vasagatan för att se om de fått inte något nytt sen jag var där 2 dar tidigare. Hittade något som jag inte testat tidigare och förhoppningsvis dröjer det inte länge innan jag får testa den igen;
de Molen Hel & Veroedomenis
När jag sedan satt på buss 69 på väg hem så insåg jag att den ju passerar Wallingatan på vägen. Givetvis blev det där ett avbrott i resandet för ett besök hos mina kompisar på Monks Cafe.
Mooi & Meedogenloos
Där hade det också de Molen på fat (2 stycken), jag valde Mooi & Meedogenlos (jag & min lösa hund eller Beautiful & Ruthless som det egentligen betyder) - också den tidigare otestad. Den var dock inte någon stor succé hos mig.

Valda att trösta mig med ett säkert kort, den sista flaskan de hade kvar av Bourbon County Stout från Goose Island. Just som jag skulle sätta mig vid bord för avnjuta min öl så dyker det upp en engelskspråkig gentleman som frågar mig om vad det är för godsaker jag har i glaset. Jag sätter mig deras bord - han har en dam i sällskap. Mannen visar sig vara holländare på besök i Stockholm (bland annat Fotografiska och Stampen har han varit på under denna vistelse). Men damen - som också pratar engelska med mig - visar sig vara hans svenska värd. Gamla kollegor som träffas med jämna mellanrum antingen i Stockholm eller nere i Holland. Vi snackade lite grand om öl (de Molen bland annat) och en del Blues.
Men nu var det dags för mig att tänka på hemfärd, trodde att jag hade tajmat in när nästa buss skulle gå - men så var givetvis inte fallet - så det blev en uppfriskande promenad stora delar av vägen hem innan jag dök ombord på 3ans buss på Torsgatan.
En lång och mycket givande dag!

Utbildningen jag gick hos KRAV gällde för att få bli KRAV-ambassadör, vilket bland annat innebär att jag den 29 september kommer ingå i en MOROTSMOBB som ska sprida KRAV-märkta morötter över stockholmarna i allmänhet och de i närheten av Medborgarplats i synnerhet. Så är du ute och handlar i innerstan den lördagen - se upp för morots-trikåklädda människor som delar ut morötter, det kan vara jag! Även om du inte ser någon av oss - köp en (eller flera) påse KRAV-märkta morötter - de är goda på mer än ett sätt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar