måndag 13 augusti 2012

Ett trevligt restaurangbesök

Via vännerna på MankerBeerBlogg blev jag idag upplyst både om ett nytt bryggeri och en interessant restaurang i närheten av min arbetsplats.
Nyckelbydals Bryggeri på Ekerö utanför Stockholm är ett nystartat familjebryggeri i än så länge rätt liten skala. Men med tanke på att kvalitén är så pass god så borde snart efterfrågan växa och därigenom också möjligheten att utöka produktionen.
Daniel och en Treudd Saison Insidieux
Farfar Pär är restaurangen - som ligger på adressen Norr Mälarstrand 64 - är det enda stället - så vitt jag vet -  inne i stan som i nuläget serverar öl från Nyckelbydals bryggeri. Restaurangen drivs och maten lagas av Daniel Hillman som tar väl hand både mina behov av middagsmat och god öl.

Matlagning pågår
Utsikten från övervåningen - genom ett glas Saison.
Lite lågt i tak är det....

Egenbakat bröd, klyftpotatis, hemlagad marmelad och fläskfilé, och en Lurudden Special Ale.
Ingen Ekerö-öl på listan - än!

En av 2 uteserveringar, denna mot Norr Mälarstrand.
Jag tänker testa att käka lunch här någon dag denna vecka - dock utan starköl då - även om det är lite dyrare än den vanliga snabb-jobb-lunchen så tror jag att det kan var värt. Maten var mycket god - speciellt marmeladen (!) - och ölen från Nyckelbydal var mycket intressant. Ser framemot att testa mer av den i framtiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar