måndag 1 juli 2019

Alf besöker - Framtidens mat & dryck, utställning på Spritmuseum

Utställningen "Framtidens mat & dryck" startade tidigare i våras, men jag har inte förrän nyligen kommit mig för att besöka Spritmuseum än i år!?
Utställningen pågår fram till och med oktober 2019, så än finns det tid att besöka den.
Jag valde att smita in en sommarhet lördag och jag blev positivt överraskad.

Besökarnas egen tavla över vad som gäller 2050.

Framtida museiobjekt, eller?


Även drinkblandarna är klimatpåverkade!
Skrämmande framtidsvision!?

Snart ett minne blott, eller?


Vegetariskt pris till mig.....

Hur såg framtiden ut på 50- & 60-talet?




"Tidsödande matlagning blir överflödig"



Infomercial á la svenskt 50-tal, hustrun vill ha vin till maten....


En mycket intressant utställning, både vad gäller matens historia och dess potentiella framtid. Många experter förutsäger att animalisk föda kommer få en allt mindre tårtbit av kostcirkeln anno 2050. De köttbitar som eventuellt konsumeras kommer troligen vara väldigt exklusiva. De mesta tycks peka mot en mer veganvänlig framtid för människans kosthållning.

När jag besöker Spritmuseum så brukar jag besöka deras hembio, där jag, på stora bildskärmar som hänger fritt ner från taket, får följa en kille under en helt vanlig partykväll. Från Nykter till Redlös.



Passade även på att kolla in den pågående Absolut Foto-utsällningen.

Jerry Lewis "slukar Absolut". (fotad av Anne Leibovitz)


Absolut Intravenöst....(foto av Hiroko Bando & Yasushi Ichikawa)


Kirsten McMenamy firar Absolut Midsommar (foto av Helmut Newton)

Kirsten McMenamys Absolut-Diadem (foto av Helmut Newton)

Avslutade mitt museumbesök med att sätta mig på deras Brygga och avnjuta några öl.
Testade en av bryggans Cask-kranar, Galär från Värmdö Bryggeri (som förser bägge dessa kranar med real ale).

Apex Brewing Company hade med sig inte färre än sex stycken NEIPA-bryggder till sin take over, jag testade två av dem, Belma/Citrus och Vic Secret/Cashmere.
En Belma och en Vic Secret!

Emad från Ales & Brews snackar med Apex-gänget.


Mycket trevligt besök på Djurgården. Jag tog färjan till Gamla Stan och käkade sen lunch, Kalvlever Anglaise, på Zum Franziskaner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar