fredag 16 februari 2018

Inför Uppsala Öl- och Whiskyfestival 2018


Om en vecka, klockan 15.00 fredagen den 23e så kör årets upplaga av Uppsala Beer & Whisky igång och avslutas inte förrän lördagen den 24 februari klockan 22.00.
Entréskylten 2015

Jag räknar med att spendera delar av lördagen där, kanske hinner med att röja något på stan också.

Några nyare utställare som jag hoppas kunna bekanta mig extra mycket med är bland annat Constant Companion, Hopsie Daisy, Organic Mash och Sahlins. Jag har testat en del från dem tidigare men vill testa mer.
Sen är jag lite extra glad att få träffa New Brews igen, de ska bland annat ha grejer från Gamla Enskede i sin monter om jag förstått saken rätt. Sen är ju Oppigårds med också, de har hänt mycket hos dem på senare tid.
Det finns många, både gamla och potentiellt nya favoriter, i listan över årets utställare.

När jag var där för två år sedan (missade förra året) så hade det ett Food Trucks som serverade diverse olika Street food-rätter till hungriga festivalbesökare, så också i år. Jag är lite extra glad att Frick & Hagbergs truck finns med på årets lista!

Vi ses väl där!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar