måndag 3 april 2017

Blandade ölfoton special - Omnipollo-glas, inne och ute


Två nya bryggeriglas, bägge Shaker-modell, med Omnipollo-loggan och inköpta från Barshoppen.com. Skillnaden är storleken, ett 25cl och ett 39cl - precis som på Hatten.
Jag köpte hem några passande drycker, både gamla och nya favoriter ur Henok och Kalles sortimentkatalog, för att testköra glasen.




Testade med Fatamorgana först, i det mindre glaset och det funkade över min förväntan. Jag föredrar vanligtvis rundare glas för starkare drycker.

Det stora glaset fyllde jag först med Leons stora korkade flaska.....

Skum!
....den fyllde glaset flera gånger.

Loggan i underljus


Dynamiskt monokrom är ett filter jag gärna använder i min Panasonic-kamera, det ger en skön lyster i det blekt svart-vita färgerna.


Efter en sökning på bolagets hemsida så hittade jag till och med några flaskor av min första Omnipollo-favorit Mazarin.


Jag har druckit den på fat hos Omnipollos Hatt vid flera tillfällen, men det var länge sedan jag testade flaskan, men den är fortfarande mycket bra.

Inte lika extrem som många andra av deras öl, men välgjord och snygg. En av Karl Grandins snyggast designade etiketter dessutom!

Skvätt kvar i flaskan!
Även Nebuchadnezzar testkördes i det nya glaset, med godkänt resultat.
Neb är ju likt Fata en starkare öl, men den passar ändå hyfsat i detta shaker-glas.

Det soliga helgvädret inbjöd dessutom till utomhusfotografering.
Under söndagseftermiddagen hade solen lyckats värma upp de tidigare så kyliga vindarna, det blev nästan mysigt på uteplatsen.


Jag har på senare tid uttryckt visst missnöje med Fatamorgana, men nu verkar det som att den hittat de rätta smaklökarna att kittla på vägen genom min kropp.
Stjärngnister om Fata!
Jag föredrar fortfarande annan glastyp för Neb och Fata, men loggan är så snyggt designad så att det funkar ändå.















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar