torsdag 15 oktober 2015

TBT- Premiären för ny pub i Stockholm - på Södermalm för en gång skull......

Hittade detta gamla inlägg - borde lagts upp i slutet av augusti, men bättre aldrig än sent - dags för TBT (till en onsdag).

I onsdags var det så dags att öppna ytterligare en finölspub i Stockholm och för en gångs skull så hamnar den på Södermalm ( ;) ). Den är gänget bakom/kring BrewDog Bar-franchisen som tyckte det var läge att öppna en South Side-pub. Med en av britterna från Kungsholmen Thom (I'm gonna miss you man!) som Barchef.
Alf var givetvis där - dock hängde jag inte på låset (14.00 på en vardag är lite tidigt även för mig). Men strax innan 16.00 anlände jag till lokalen som i det läget var lagom välfylld, några välbekanta ansikten på bägge sidor av baren.

Mitt första intryck av interiören är mycket positivt - bättre än Kungsholmen.

Schysst sofftyg i fönsterniscen.

Myshörnan.

Läckra bord.



Thom - the Boss.

Hoptinator finns!

[Edit] Skrivet idag - Sedan dess har jag varit där tre gånger (bara), gillar fortfarande lokalen, men föredrar ändå det - för min del - mer fördelaktiga geografiska läget för baren på Kungsholmen.

The ghost of Thom.
Sista bilden är från mitt senaste besök, Thom är fortfarande chef.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar