fredag 20 januari 2017

Alf testar - den renoverade versionen av BrewDog Bar Kungsholmen

Det har gått nästan 4 år sedan det gick pingviner på övergångsstället över S:t Eriksgatan i Stockholm, en strålande dag i slutet av april 2013. Jag var givetvis där då (dock inte iklädd pingvin-dräkt) och jag har med glädje besökt BrewDog Bar Kungsholmen (ursprungligen Stockholm) vid många tillfällen sedan dess.


Men sedan en tid nu så har baren hållit stängt - för renovering, de skulle öppna igen den 16e, men vad jag sett så har det varit stängt....
Men igår torsdag med start klockan 16.00 så var det slutligen dags "Launch of a slightly updated version of.....".
Kungsholmen

Genom skyltfönstret

Nya Tap-tavlan - inte digital......

Innehållet på Tap-listan kändes inte så där kanonstark, inte för ett event i alla fall.
Fullsatt med fint ölfolk i myshörnan!

Kul att träffa både Magnus och Afram, det var länge sen nu!

Omnipollo fanns också representerat - åtminstone i flaskform.
Karluminium
Övervåningen har fått sig en rejäl make over möbelmässigt.
Fåtöljer även på övervåningen!


Även markplanet har fått ett ansiktslyft!

Nytt golv, nya bord och ny väggdekoration.

Mikael Göransson, ??, Magnus M2 Svensson


Bardisken har flyttats längre in i lokalen, därigenom har yta skapats för en liten myshörna.

Self Assembly Pope - en kall kokos-porter från BrewDog

Specialare fr War Pigs

Ominous Drip Imperial Stout

Sky Burial Barley Wine
Storflaskor från War Pigs serverades som smakprov, jag testade en liten av vardera. Jag är fortfarande inte imponerad av det jag provat (inte mycket än så länge) från dem. Men Ominous Drip var en ok omän lite spritig imperial stout.

Mamma-ledig barchef på återbesök, med barnvagn och make!

Lini

Marc


Utseendemässigt så är det en klar förbättring, även om jag är lite tveksam till en nya tap-tavlan. Misstänker att den är avsevärt svårare att uppdatera än de gamla griffeltavlorna. Ingen matsal på övervåningen (det går ju att äta där, men....).

Jag lär återkomma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar