måndag 3 augusti 2015

Ölfoton Special - Bigfoot 2015

Oöppnad
För de som känner mig och/eller följt mig ett tag känner ju väl till min kärlek till Bigfoot Barley Wine Style från Sierra Nevada. På sätt och vis var det just den ölen som slutligen bestämde mitt ölnörds-öde, den där dagen 2007 i systembolagsbutiken på Norra Stationsgatan. Även om mängden flaskor som jag årligen köper av den har minskat så beror ju inte det på att jag gillar den mindre nu än då - bara att jag hittat andra/flera öl som jag gillar lika mycket.
När jag testade årets version första gången som blev jag väldigt tveksam - tyckte den kändes tunn. Fick för mig att den kanske var brygd i det nya bryggeriet i North Carolina (som omnämndes på etiketten tillsammans med originalbryggeriet). Så är inte fallet, de flaskor som kom i släppet i juni hade ingenting om NC på etiketten.

Jag har testat den några gånger sedan den där första skrämmande incidenten och kommit till insikt att den är klart godkänd.

I helgen så dök ju solen upp helt plötsligt, till och med kvällstid var det så pass behagligt att det gick att sitta utomhus och öla. Under lördagen passade jag på att ta en hel del foton av just Bigfoot 2015 - några av dem blev (IMO) riktigt bra och därför kör jag en lite foto-specialare med bara Bigfoot-foton.

Sista droppen
Sponsrad kapsylöppnare, men flaskan är egenfinansierad.


Bara Chico på denna etikett!


Om vädret står sig nästa vecka så kör jag min årliga vertikalare med 5 generationer Bigfoot - i år blir det följaktligen 2011-2012-2013-2014-2015.
Ska se hur många flaskor jag har kvar av 2010an - kanske slänger in en sån också om antalet räcker.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar