torsdag 10 januari 2013

Februari-släppet på systembolaget är magiskt!

Källan till den information som jag här tänker sprida är bloggen - Uppdrucket

Jag tänker helt fokusera på några få utvalda favoriter denna månad, dels på grund av ekonomin men också utrymmesbrist. Några av de som jag "måste" köpa vill jag dessutom köpa i stora kvantiteter. Ingen av dem tvingar mig att söka mig till kön utanför Passagen den första februari, dessa går att få tag i på närmare håll utan kö!

Absolut måste;
Brooklyn Black Chocolate Stout - jag vill köpa en hel låda (24 flaskor), men jag nöjer mig kanske med en halv..... (trots att den är tokbillig!). Några ska ju dessutom in i "lagret".
Omnipollo Nebuquadnezzar - den är lite för dyr, men det blir nog ändå 10 flaskor.

Måste;
Goose Island Bourbon County Stout 2012 - den rejäla prislappen skrämmer bort mig från att köpa en låda, men minst ett halvdussin vill jag ha! Några ska ju dessutom in i "lagret".

Vill ha;
de Molen Vuur & Vlam - vill minnas att jag gillade den i somras, vill testa några flaskor till.
Dieu du Ciel Corne du Diable IPA - har druckit den på fat och gillade den då. Men det räcker med 1 flaska.

Intresserad av;
Left Hand Wake up dead Imperial Stout - har hört bra saker, men svettig prislapp skrämmer.

Kanske; 
Sierra Nevada Northern Hemisphere och Celebration Ale - är intresserad men ingen hög prioritet.

Det finns en hel drös med fler februariöl som jag fantiserar om att köpa, men jag måste vara realist





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar