fredag 30 augusti 2019

Ytterligare två Cask-kranar i Stockholm!

Real Ale - varför älskar jag dig så?
Ofta rätt slät, gärna på de lägre abv-nivåerna och det tar sin goda tid att få den serverad. Dessutom är den inte särskilt lätt tillgänglig här i Sverige.
I Stockholm finns ett fåtal pubar som serverar riktig ale på riktigt sätt, i Göteborg så kör Haket Bar å sånt regelbundna små Cask-festivaler och har, om jag förstår det rätt, två cask-kranar som laddas mer eller mindre regelbundet, både med lokalt och brittiskt producerad real ale. Jag vet att Bishops Arms Gustav i Malmö har minst en cask-kran också. Även Spritmuseums Brygga har ju två kranar med real ale från Värmdö.
Intresset för Cask borde ju ändå öka något då antalet kranar tycks öka.

Åter till dagens, eller egentligen morgondagens, ämne.
Nu på lördag, 31 augusti, så kör Bishops Arms Bellmansgatan igång sin Cask-satsning med två fasta kranar med klassiska handtag. Det kommer att laddas med liknande uppställning som vid vant oss vid, vi som gärna trakterar Real Ale-kranarna hos Oliver Twist, Akkurat, Bishops Arms Gamla Hornsgatan och Queens Head.
Lagom till premiären så utlovas cask från Saltaire och Illkley, de har även säkerställts leveranser från Black Sheep, Närke Kulturbryggeri, Skebo Bruksbryggeri, Fuller's och York Brewing Co.

Jag hoppas kunna ta mig dit lagom till premiären, klockan 16.00 nu på lördag. Om inte då så lär jag definitivt återkomma lite mer frekvent nu än tidigare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar