måndag 21 maj 2018

Alf besöker - Frick och son


Frick & Hagberg, det kan ha varit den första Foodtruck som jag någonsin besökte, de goda hamburgarna med övervägande ekologiska ingredienser var ju bäst i stan!
Numer huserar de under namnet Frick & son på en mer fast plats, råvarorna till burgarna är fortfarande ekologiska och smakar minst lika bra. Adressen är Birger Jarlsgatan 112, några stenkast från Claes på hörnet och snett över gatan från Prime Burger. Utöver deras hemgjorda hamburgare så serverar även restaurangen ett fåtal väl utvalda rätter med inriktning på husmanskost.
Även om denna adress är på rätt sida (norra) stan och det finns hyfsat goda kommunikationer för min del så har mina besök inte blivit fullt så frekventa som jag skulle önska.

I lördags så körde de en Tap & Truck Takeover, den silverglansiga trucken var parkerad på gatan utanför restaurangen och den klassiska truckmenyn var återuppväckt.
Burgar-menyn á la 2018-05-19

Ur ölkranarna (2 stycken inne i restaurangen och 2 stycken temporära på utsidan) så pumpades det lokalproducerad egen öl av Robin från Gamla Enskedes Bryggeri, något som givetvis lockade mig att återigen uppsöka platsen.

Bryggmästaren Robin meckar med kranen.

Utesittaröl!

Det lagom varma och soliga eftermiddagsvädret lockade mig att att nyttja uteserveringen, något som inte tillhör vanligheten att jag gör.

Jag valde att beställa en dubbel Reuben med pommes, det är inte stans vackraste kreation men fan vet om det inte är den godaste.



Som måltidsdryck valde jag en Egna Hempilsner (från kranen på insidan), den funkar alldeles utmärkt!
Jag hann även med att testa Gårdsöl, en ljummen svelgisk halvsaison.

Avslutade med att återtesta Vårflodens Veteöl, lite mer vete i den denna gång.


Jag saknar den gamla goda tiden när jag en dag i veckan (nästan) kunde gå bort till Rådhuset och käka Fricks truck-burgare.
De serverar ju inte lunch numer och det gäller bara att komma ihåg att de finns långt där borta, nästan framme vid Norrtull. Det gäller dessutom att hålla koll på öppettiderna, de har inte öppet på måndagar och tisdagar och serverar brunch på söndagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar