torsdag 15 mars 2018

Svart Orm - evenemang på Facebook

Väldigt offtopic, men jag tycker ändå att det håller viss ölrelaterad nivå.
De som följer bloggens Facebook-sida (och/eller min privata) kommer under torsdagen (15 mars 2018) lägga märke till ett lite annorlunda flöde av citat-, bild- & film-inlägg.

Detta är givetvis kopplat till följande evenemang;
International Blackadder Status Day 2018

Jag har valt att hämta allt mitt material från ett och samma avsnitt, från säsong 2.
Som denna bild till exempel

Men också detta snitsiga citatet, som yttras av Edmund själv, i samband med frukost tillsammans med Lord Percy.
Personally, however, I like to start the day with a total dickhead to remind me I'm best.
Önskar att jag hade en Blackadder öl hemma......



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar