torsdag 9 februari 2017

Senarelagt 5-årskalas

High Five! (*)

Denna blogg firade häromdagen (den 7 februari) sin femte födelsedag, traditionellt brukar detta innebära en pubrunda, ibland med både lunch och middag på lokal. Men i år blev det lite mer stillsamt firande på själva dagen. Startade med en kort oplanerad after work på BrewDog Bar Kungsholmen. Ur hoptinatorn (med mango/passionsfrukt) togs en Passion fruit of the Loins från Beerbliotek.

Ten Fidy från fat!
Hemma vid blev det hemlagad kycklinggryta och öl ur kylen (inte något riktig specialare). Avslutade kvällen med en burk Ten Fidy 2016 - som enligt trycket på burken var brygd i Colorado. Tidigare under kvällen även testades TF också på fat hos BDB.


ColoRADo-burk





Men ett mer traditionellt firande kommer att genomföras nästa vecka, och dessutom förläggas i annan stad.

Visserligen är inte orsaken till tids- och platsförskjutningen primärt öl- eller jubileumsrelaterad, ett musikaliskt evenemang med fin utländsk gäst skapade behov av ett besök i landets södra del.
Så på morgonen den femtonde februari sitter jag (förhoppningsvis) på tåget söderut, med Malmö som slutmål. Senare samma kväll så har jag biljett till en spelning med James McMurtry på Folk & Rock.

Men några öl ska jag förhoppningsvis hinna med innan jag vänder hemåt igen två dagar senare. Ett besök på Malmö Brewing Taproom är bokat, BrewDog Bar Malmö måste givetvis också besökas och likaså Beerditch. Förutom öl så hoppas jag kunna äta gott och ekologiskt, har kikat på några eko-restauranger.
På fredagen tar jag eventuellt förmiddagståget över bron till Köpenhamn, besök på Mikkeller & Friends och Nörrebro Bryghus finns med i den planen.
Tåget hem lämnar Malmö C klockan fem på fredagseftermiddagen, några timmar senare är jag hemma i Tjockhult igen.

Förhoppningsvis hinner jag träffa några gamla vänner, kanske till och med träffa någon ny. Det ska bli ruskigt kul att besöka Malmö igen - det var allt för länge sen sist!

Jag har satt ihop en (geografiskt) relaterad spellista på Spotify för att göra resorna mer behagliga.

*= vänster handflata med alla fingrar uppsträckta är teckenspråk för siffran fem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar