fredag 9 maj 2014

Jag var i Storbritannien igår.....

Efter 2 härliga halvdagar ut på Stockholmsmässan med GastroNord så styrde jag kosan mot Storbritannien - i detta fall beläget på Skarpögatan 6 i Stockholm.
Via Facebook blev jag varse om ett event som Wicked Wine skulle anordna tillsammans med det Londonbaserade bryggeriet Camden Town, lokalen är givetvis puben på den brittiska ambassaden.

Kvällens laguppställning

Kvällens Husöl
Det var en del action vid pingis- & biljardborden, Pelle smashar hårt mot Ola.

Jag har testat 2 av bryggeriets produkter tidigare - ingendera imponerade mer än nödvändigt. Detta event var för att fira att deras nya version av sin Pale Ale snart släpps på systembolaget, just den ölen hade jag testat på O'Connors förra året - men detta var något helt annat. Pale Ale en typisk brittisk ale, låg abv och inget som sticker ut, gemytligt trevlig helt enkelt. Också USA HELLS Lager var en positiv överraskning - inom gruppen lager så är den ok.

Jag hade också tidigare testat deras version av den belgiska veteölen - WIT, men också denna visade sig från en bättre sida nu - men också detta är en öltyp som jag är måttligt förtjust i.
WIT

Kvällens höjdpunkt blev ändå en för mig helt ny bekantskap - återigen med inspiration för Belgien.
En Tripel
Sent om sider dök också några medarbetare från bryggeriet upp, jag pratade med alla tre - men framför allt den kvinnliga tredjedelen.
Zoe från Camden Town och min Tripel
Fick en inbjudan att besöka bryggeriet - nästa gång jag är i London!

Det kunde ha blivit ett besök i Australien också - de hade ett ölevent där med, men jag var rätt mör efter en lång dag och gav mig iväg hem till Sverige igen.

Stort tack till folket från Wicked Wine, och givetvis Björn Axelsson som jobbar på ambassaden som Trade advisor och bistod med mycket nyttig info och trevligt sällskap.
And a big heartfellt thanks to the people from Camden Town - Jasper, Alex and Zoe - finally I've found some good beers from you! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar