fredag 2 augusti 2013

Wicked-event på Sorbon ikväll

Wicked Wine bjuder återigen in till fredags-pub, denna gång ute i förorten! Den mysiga puben/restaurangen Sorbon vid Brommaplan.

Med 5 fatöl från Sierra Nevada - Pale Ale, Torpedo, Celebration, Bigfoot och Southern Hemisphere - och tre stycken fatöl från Ölvisholt - Skjalfti, Mori och Lava - så går det väl nästan att klassa detta som en friendly Tap Take Over från Wickeds sida.
Dessutom kommer Sierra Nevadas Hoptimum finnas på flaska.

Jag räknar med att titta in runt 18.00, lär dock inte bli någon helkväll för min del.

2 kommentarer:

  1. Hej Alf !
    Glasen Spiegelau,är det tjockt eller tunt glas.
    Jag föredrar att dricka all sorts öl ur vinglas för det passar mig.Men funderar på att köpa dessa.
    Mv. Hasse

    SvaraRadera
  2. Jag kan varmt rekommendera Spiegelau-glaset, som är "tunt" som ett fint vinglas (har redan lyckats krascha ett). Spiegelau påstår själva att det går att dricka alla typer av öl ur detta glas - men jag är lite skeptisk till hur det funkar med Stout/Porter - har dock inte prövat....

    SvaraRadera