torsdag 9 maj 2013

RECENSION #99 - Oskar Blues Dale's Pale Ale



BRYGGERI; Oskar Blues Brewery
ÖL; Dale’s Pale Ale
TYP; Pale Ale
NATIONALITET; USA
BATCH;
BÄST FÖRE; 17/06/2013
IBU; (medel)
ALKOHOL; 6,5%
FÖRPACKNING; Burk

VOLYM; 35,5 cl
PRIS; 23,90 (63,70 kronor/liter) (+ 1 krona pant)
INKÖPSSTÄLLE; Systembolaget, Norra Stationsgatan, Stockholm
INKÖPSDATUM; 2013-03-01
TESTDATUM; 2013-05-08

GLAS; Spiegelau Tulip, funkar ok.

DOFT Återhållsam behaglig citrushumle som sätter nivån på kommande intryck.
(8 av 10)
UTSEENDE Ljusorange med en lättsinlig dimmighet och ett vitt skum som avgår omgående utan att lämna några synliga spår efter sig.
(3 av 5)
SMAK Russinen blandar sig mjukt med det mosiga apelsinköttet, mycket trivsamt!
(7 av 10)



MUNKÄNSLA Perfekt kolsyra och en härlig sting av humlebeskan, men inte någon munfyllare – men den lämnar ändå både smak och beska efter sig på ett mycket behagligt sätt.
(4 av 5)


SAMMANFATTNING När jag testade den första burken på OT förra året så gillade jag den men kunde inte riktigt förstå ”hajpen”, när jag testade den första burken jag köpte på bolaget så blev jag direkt besviken. Den smakade inte illa, men den var rätt trist tyckte jag då. Kanske var den för gammal. Nu när jag öppnar min andra burk (av de 2 jag köpte i mars) så borde ju innehållet blivit ändå äldre, men faktum är att jag nu gillar den! Det är fortfarande inte någon ”höjdaröl”, men ändå betydligt bättre än mina tidigare tester.
(15 av 20)

GENOMSNITTSBETYG; 37 av 50
(3,7 av 5)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar