tisdag 28 maj 2013

Juni-släppet på Systembolaget - Bigfoot is coming!


Nu på lördag - 1 juni 2013 - så släpps det en del spännande saker bland bolagets tillfälliga nyheter, framför allt sånt som är hyfsat lättillgängligt och men även sånt som kräver besök i vinkällarbutik. Personligen har jag återigen beslutat mig för att skippa besöket på Passagen. Med tanke på hur mycket godsaker som kommer i det förstnämnda så räcker att besök på Norra Stationsgatan mer än väl för min del.

Amager The Sinner Series Wrath - Jag vill slutföra syndar-serien, men det blir nog bara 1 flaska till att börja med i alla fall.
Brewdog Hello My Name is Ingrid - Nu har jag ju redan fått smakat på Ingrid, visserligen på fat - men det gav mersmak. Det blir nog minst 2 flaskor.
Napa Smith Hopageddon Imperial IPA - testad tidigare, men med lite blandat resultat. Men 2 flaskor till vill jag ha.
Sierra Nevada Bigfoot - blir nog "bara" 1 låda (24 flaskor) i år!
Stone Old Guardian - minst 4 flaskor
Brewdog IPA is Dead - Golding, El Dorado, Dana & Waimea - 1 låda (1 flaska/humle) måste jag testa, men jag är numer lätt skeptisk.
 
Det enda som pockar på min uppmärksamhet på Passagen är;
Nynäshamn/Dogfish Head Arketyp, men den är ju också riktigt spännande.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar