måndag 16 september 2019

Inför SBWF2019 - nästa vecka kör det igång!


Torsdagen den 26 september så kör årets upplaga av Stockholm Beer & Whisky with Tasteexperience igång ute i Nacka. Totalt 6 dagar utspridda över två helger (torsdag-fredag-lördag) fyllda med goda dryckesupplevelser.

Bland utställarna (listan kan komma att uppdateras innan festivalen startar) så finns några nykomlingar, och några gamlingar saknas.
Craftbeer Corner och Boxframe samlar ihop flera "små" bryggerier.
Jag hade gärna sett fler bryggerier från Göteborg, men många av dem var ju uppe i Stockholm bara för några veckor sedan. Nu ser jag bara Mohawk, Ocean och Poppels ibland utställarna, saknar inte minst Beersmiths...
Även Skånes bryggerier lyser i stort sett med sin frånvaro. Jag vet att Brekeriet är i Stockholm nästa vecka (Beermakers Dinner med Fredrik), men då Brill inte medverkar så blir det nog ingen Cassis i Nacka i år. Brygghuset Finn och Österlenbryggarna är de enda jag hittar i listan.

Master Classes/Provningar finns inte så många registrerade än så länge, nästan bara whisky. Det enda undantaget än så länge är American Craft Beer, Adam Duluye från Brewers Association håller två provningar. Jag misstänker att det kommer att fyllas på med fler MCs innan festivalen kör igång. Bland whisky-provningarna så finns också i år en där ost kombineras med Bushmills!

Festivalglaset 2019
Årets glas är av modellen American Lager, eller Shaker som också funkar. I mitt tycke inte ett ultimat festivalglas. Som vanligt kommer några tidigare års festivalglass finnas tillgängliga i entrén för den som hellre använder en kupa.

I år så störs mina festivalplaner av mitt civila arbete, som pockar på min uppmärksamhet extra mycket även på eftermiddagen/kvällen fredagen den 27/9, kan även inverka negativt på min eventuella närvaro under första lördagen, det är dock inte en dag jag brukar spendera särskilt mycket tid på hos festivalen. Precis som förra årets så kommer bloggen gästskribent, Filip, gå med minst en dag och jag förväntar mig minst en inlägg från honom.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar