fredag 9 november 2018

Det brinner i Kalifornien!

Om jag ville vara humoristisk så skulle jag skriva "Amerikanerna gör ingenting halvdant!"

Att det brinner utmed den amerikanska västkusten är ju på intet sätt ovanlgt (enligt vissa, opålitliga, källor så beror det på statens trädkramarklimatvänliga styrning!?), men detta år är första gången jag hört namnet Chico nämnas i larmrapporterna.

Chico har drygt 90000 invånare och i närheten finns ett av mina favoritbryggerier, Sierra Nevada Brewing.
I närheten av Chico låg tidigare staden Paradise, enligt uppgift så har den lilla staden (26000 invånare) fullständigt ödelagts av skogsbranden som nu rör sig mot just Chico.

Bryggeriet stängde ner verksamheten igår (torsdag) och har stängt tillsvidare.

Rent krasst för oss Nevada-diggare i Europa, bör inte tillgången på deras öl påverkas så mycker, då "vår öl" produceras i Mills River i North Carolina.
Undantaget är tillexempel Bigfoot......

Med färskt minne av de svenska skogsbränderna sommaren 2018 så går det ändå inte att bortse ifrån proportionerna. En stad med 26 tusen (mestadels (?)) evakuerade invånare) finns inte längre......

Jag ber inte till gud, men mjna tankar går onekligen till de människor dom bor, lever och verkar i det drabbade området.

Jag dricker en Bigfoot 2017.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar