torsdag 7 maj 2015

SM i Hembryggning - på hemmaplan!

lånad från SHBFs hemsida

I år firar SHBF (Svenska Hembryggarföreningen) 25-års jubileum och årets SM-tävling är förlagd bara ett par rejäla stenkast ifrån min bostad - därför tänkte jag att jag skulle medverka. Givetvis (eller tyvärr) inte som hembryggare men väl som besökare.

Med start klockan 12.00 i Solnahallen lördagen den 9e maj.

Antal deltagande hembryggare är vad jag förstår rekordstort detta jubileumsår, i alla fall antal anmälda öl till tävlingarna - domartävlingen, folkets val och snyggaste etiketten.

Jag ser framemot att få träffa många hembryggare - både nya bekantskaper och gamla vänner. Och givetvis testa så många av deras hembrygder som jag bara orkar och hinner med.

Det finns ännu så länge biljetter kvar - så gör som jag, köp en biljett och avnjut lite sköna hembrygder i gott sällskap.

För den som verkligen vill vara väl förbered så finns redan nu en app (iphone och android) som heter "hembryggar-sm".

EDIT - årets tävling sponsras ju precis som förra året av ÅBRO, där vinnaren ska brygga en en för stor spridning. Förra året vann ju en nedtonad version av den klassiska Drakens DIPA (som bryggdes hos Oppigårds). Vem vinner i år?

Vi ses väl där!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar