onsdag 2 april 2014

Blandade ölfoton - mars 2014

Dags att delge några av de foton jag tagit på öl under månaden mars. Det började redan den 1/3 med besök Oliver Twist för att dricka Skebos nya Real Ale (som bryggts särskilt för att fira att OT/Akkurat återigen förärats med Cask Marque).

Skebo Real Ale med Admiral-humle
Jag fick det första smakprovet, trots att Björn Falkeström (Oppigårds) var först på plats. Det är en rätt standard-cask, inte någon av Skebos bästa men som vanligt så är den god.

Den första mars var det ju också stort nyhetssläpp på systembolaget, något som genererade mitt första besök i vinkällarbutiken i Passagen (köade som nr 9 från klockan 08.45). Där inhandlades bland annat denna goding från Backwoods Bastard från Founders;
Ny favorit!
I mobilen har jag bildredigeringsprogrammet Nokia Creative Studio, där har jag hittat några roliga hjälpmedel för att "förbättra" mina foton.

Nils Oscar Celebration (med elfenbens-filter) på FSI
Fortsätter på Barley Wine-temat, men nu en rökt amerikanare fårn Stone, i hemmets lugna vrå.


Old Guardian Oak-Smoked fr Stone Brewing
Den 15e så var det ju grand opening av Stockholms nyaste finölspub - Mikkeller Bar, jag var där dagen efter och testade två godingar, bland annat denna sammarbetsöl mellan All In Brewing och de Molen;

Empress Strikes Back (elfeben igen!)
Bötet - ekfatslagrad specialare fr Nynäshamns Ångbryggeri för Man In The Moon räkning
Bötet på flaska är en av Sveriges bästa Barley Wines, den ekfatslagrade som serverades i samband med 20-årsjubileumet på Man In The Moon var utan tvekan bland det godast ölen jag druckit alla kategorier!

Rom-flamberad frukt från Stronzo
Stronzos Imperial Stout var en av mina absoluta favoriter under inför-provningen, den funkade rätt bra en vecka senare också!

I slutet på månaden var det dags att återinviga uteplatsen som ölfotograferingsplats och sedermera också inmundigande av öl på sagda plats - i bägge fallen fick det bli påskölsmotiv.
6 belgiska påsköl fr Belgoklubben

Gouden Carolus Easter fr Het Anker
Men det var lite väl kyligt än - så jag förlade resterande fotografering till inomhus.
Beer Camp Imperial Red Ale

Devastation fr St Eriks/Epic
Under Earth Hour - lördagen den 29/3 mellan klockan 20.30-21.30 - så höll denna mörka öl mig sällskap i mörkret.
Ten Fidy IS fr Oskar Blues Brewery (fotat klockan 21.39)
Men det fotot som jag nog är mest nöjd med är ett jag tog under festligheterna på MitM den 21/3.
Rubus fr Brekeriet (m André i bakgrunden)
Jag har fått en del positiv respons på några av mina foton som jag lagt upp i Facebook-gruppen "Ölfoton", det är ju alltid kul - även om konstruktiv kritik också är viktigt.

1 kommentar: