söndag 23 september 2012

SBWF2012 - del 9 - Min egen lista för dag 4 oktober

Onsdagen den tredje oktober så äter jag middag på Amaranten Hotell Bar & Lounge! Till detta dricker jag ett urval av ölprodukter från Sierra Nevada, varje enskild öl vald med omsorg för att passa som måltidsdryck till sin respektive del av 3-rättersmiddagen. Bland övriga gäster vid denna speciella middag kommer säkerligen att finnas ett antal medarbetare från Wicked Wine, men huvudgästen är givetvis Steve Grossman från bryggeriet Sierra Nevada - utan honom blir det ju ingen "riktig" Beer Makers Dinner.

Men nu åter till själva festivalen - dags för del 2  av min prio-lista.

DAG 2 - 2012-10-04 Torsdag klockan 15.00 (jag räknar med att komma runt 16.00)
Två stycken seminarier tar upp en del av min tid, tänker ta det "rätt lugnt" denna kväll.
PRIORITET 1 (ingen inbördes ordning)
Ölskola I - Öl och Mat i kombination med Michel Jamais, start 17.30 (1 timma)
Masterclass - American Craft Brew med Anders Fält, start 19.00 (1 timma)
Mohawk Brewing - Återbesök för att se vad som finns på fat, MNM Vintage?
Sigtuna Brygghus - Återbesök för se om jag missade något första dagen.
Brewers Associations & Oliver Twist - Återbesök för se om jag missade något första dagen (Dogfish, SKA och Oskar) och testa något annat som jag inte drack första dagen.
Brill & Co - Port Brewing 4th Anniversary Ale
Carlsberg Sweden - Brooklyn Monster Ale 2007 (om jag inte fick tag på den första dagen)
Elixir Wine - Djävlebryg Dark Beast
Wicked Wine - Sierra Nevada Hoptimum 2012 (och de som inte dracks första dagen)
Monks Cafe - Goose Island, de Molen, de Struisse.
Akebono - Hitachino Nest Beer, japansk öl - kan det vara något? Måste givetvis testas!

PRIORITET 2 (ingen inbördes ordning)
Brewers Associations & Oliver Twist - blunda och peka var det någon som skrev....
Brill & Co - blunda och peka var det någon som skrev....
Elixir Wine - blunda och peka var det någon som skrev....
Wicked Wine - Sierra Nevada Bigfoot 2009.

Sen får vi se om jag fortfarande står på benen, då kan det bli några återbesök, prioritet 3 eller hemgång......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar