lördag 22 september 2012

SBWF2012 - del 8 - Öllistan från Ölsvammel och min egen lista

Ölsvammel har gjort ett hästjobb och sammanställt en lista med alla (i nuläget) öl som kommer att finnas tillgängliga på SBWF2012.
I bloggen finns hela listan (där kommer den också korrigeras och uppdateras) plus en länk till en nerladdningsbar pdf-fil med listan.

Jag tänker inte ens försöka att testa alla öl på den listan - dels för att den är "ENORM" men också för att för att den innehåller en hel del öl som jag tror mig veta inte är värda att testa (inte bara "fulölen"). Givetvis ska jag inte bara dricka "säkra kort" utan också våga kasta mig ut.

Jag har redan börjat sätta ihop en egen lista med det urval som jag gjort, uppdelat på vilken dag och vilken prioritet.

DAG 1 - 2012-09-27 Torsdag klockan 15.00
PRIORITET 1 (ingen inbördes ordning)
Brill & Co - Ny BSF-pin (har tappat min) det kommer mer av Brill senare!
Ölskola II - Jan Erik Janko Svensson klockan 17.00 (1 timme)
Bibendum - Stewart Main från Shepherd Neame är på plats, snacka Spitfire & Spooks ska vi göra!
Brewers Associations & Oliver Twist - Dogfish Head (totalt otestat bryggeri)
Brewers Associations & Oliver Twist - SKA Brewing Steel Toe Stout
Brewers Associations & Oliver Twist - Oskar Blues Deviant Dale
Carlsberg Sweden - Brooklyn Monster Ale 2007 - Kattens årgångsöl måste testas igen!
Elixir Wine - Amager Sinner Series
Mohawk Brewing - Midvinternattens Mörker Vintage (alternativt Small Batches)
Sigtuna Brygghus - Midvinterblot 2011 på fat
Wicked Wine - Sierra Nevada Hoptimum 2012

PRIORITET 2 (ingen inbördes ordning)
Brewers Associations & Oliver Twist - Uinta Brewing Double Imperial Black IPA och Maui Coconut Porter.
Brill & Co - Nögne Ö Citrus Hysterix IPA - Fat
Elixir Wine - Xbeeriment Barley Wine och Djävulsbryg Old Mephisto 2008
Oppigårds - Coast to Coast
Sigtuna Brygghus - Equilibrium Scottish Strong Ale och Midvinterblot 2012
Wicked Wine - Sierra Nevada 30th Black Barley Wine, Flying Dog Arms Race och Barrel Aged Gonzo.
Brekkeriet - deras tre egna brygder
Norrtelje Brenneri - Ekologisk Whisky från Roslagen

Sen får vi se om jag fortfarande står på benen, då kan det bli några återbesök, prioritet 3 eller hemgång......

Återkommer med motsvarande prio-lista för andra veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar