lördag 29 september 2018

Alf besöker - SBWF2018, de första tre dagarna


Jag är på plats på Nacka Strandsmässan, för årets tredje dag.
En kort sammanfattning av mina upplevelser av de två första dagarna, plus ett gäng bilder.

Jag var som vanligt ute i god tid, vilket faktiskt inte var fel tänkt. Bussstationen under Slussen är annorlunda i år, både vad gäller fysisk placering och nergåneng från Slussen.
Torsdagen påbörjades med den vanliga pressinfon.
Jag tog därefter min rekogniseringsrunda (många förändringar sen tidigare år) så var det dags att börja testa lite öl. Jag hade några timmar på mig innan gästskribent Filip (hoppas få en artikel från honom under nästa vecka) och systersonen Simon skulle dyka upp. Jag hann med en del, men inte allt.
När de väl var plats så försökte jag inrätta mig efter deras önskemål, med hjälp av mina expertråd. Det blev en lång torsdagskväll med många goda öl och trevliga möten.

Några bilder från torsdagen och fredag.

 Rober stod givetvis i Qvarnen-montern.




G and T!

Grim Lager från Oppigårds


Lagom surt från Ballast Point

FIKA!




Brittisk Real ale!

Cantillon Lambic

Två belgogubbar i keps!?
Inte alls överarbetad.

Gästskribent Filip

I Filips glas var det veganvänlig öl.

Medans jag skriver detta så sippar jag på min festivalfavorit än så länge. Röda Linjen Lakrits Vete från Gröndalsbryggeriet Hopsan.
Röda linjen Lakrits (och hallon)

Jag räknar med att återkomma även nästa vecka, bland annat för fredagens provningen med Girls in Beer.

Idag lördag så är mitt pri ära mål med festivalbesöket Master classen med Brooklyn brewery klockan fem, det blir någon öl till innan och några efter misstänker jag. Troligtvis mörkt och starkt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar