torsdag 21 juni 2018

Alf besöker - Adelsö (ölfestivalen)

På min födelsedag så gick årets sommarfestival av stapeln i Pannrummet ute på Adelsö.

Fredagsöl på Tofta holme

Jag övernattade på Tofta Holme (aka Tallholmen) och körde sen förmiddagspasset i kohagen.

Många bra öl som vanligt och flera mycket trevliga  nya bekantskaper. Upplevelsen tonades ner något av mina egna krämpor, men inte värre ön att jag fick ett par sköna timmar i glatt sällskap.

Jag började dagen i hembryggarfortet.







Många bra nykomlingar i den kommersiella delen.

Fick min röst!

Hopsan från Gröndal (med ursprung ifrån Vårberg, därav Röda linjen) och min favorit Easy IPA från Brewify.

Men även gamla bekanta levererade.
 Södra maltfabriken




Saknar en del bilder, kan komma mer.

Stort tack till Adelsö-gänget för en eminent festival. Även alla utställare, inte minst Qvarnen-Robert, förtjänar tack.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar