fredag 21 juli 2017

Önskelistan på Untappd - dags att bocka av några!

På öl-ratingsajten Untappd så kan jag lägga upp en önskelista, öl som jag önskar att jag kunde ticka men ännu inte lyckats hitta.
På min wish list finns i skrivande stund femton stycken (tog bort fyra stycken nyligen) registrerade öl. Några av vet jag att jag har testat sedan jag gick med i Untappd, men uppenbarligen har jag glömt att ticka dem. Andra är gamla favoriter som jag längtar att testa igen.

Avverkningstakten är i mitt fall rätt låg, jag jagar inte livet ur mig för att pricka av min bucketlist, men några öl känns lite mer angelägna än andra!

Utan inbördes ordning har jag valt ut följande 6 stycken öl från min lista!
  • McEwans Export från Charles Wells - en brittisk barndomsfavorit som spökar för min ölradar! Om jag någonsin får testa den igen så lär den knappast generera något högt betyg.
  • Ideology ESB från Revolution Brewing Company - en amerikansk hyllning till den brittiska poppoeten Billy Bragg, hans låt Ideology är en favorit!
  • Night Boat London Porter från Madness Brewing - återigen musikalisk koppling, nu till SKA-bandets monsterhit, den båten gick till Kairo.  
  • Hellhound on my Ale från Dogfish Head - mer musikalisk öl, Robert Johnson sålde sin själ - så långt är inte jag redo att gå för att få testa denna öl.
  • Lebowski's Caucasian från Noble Ale Works - mer populärkultur i ölform, denna gång med filmkoppling. Tror dock inte att The Dude dricker särskilt mycket öl.....
  • Estate Homgrown IPA från Sierra Nevada - egenproducerad ekologisk humle från favoritbryggeriet! Sånt lockar givetvis mig.

Någon som har någon idé om vart jag enkelt kan få tag på någon av dessa?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar