torsdag 8 juni 2017

Inför Adelsö Ölfestival - den 17 juni 2017

Adelsö-kran 2016
På kungliga Adelsö så går för tredje året i rad av stapeln en ölfestival  i lokalen Pannrummet, se hemsidan för närmare vägbeskrivning.

Precis som 2016 så kommer det att finnas ett gäng hembryggare på plats för avsmakning av deras brygder.
Listan över årets utställare hittar jag på biljettsidan, tretton stycken lokala (från Mälardalenområdet) bryggerier utlovas.
Jag glädjer mig särskilt över att  Bryggeri Nyckelbydal återkommer (saknade dem förra året).
Tre spännande nykomlingar i form av Frequency Beer Works, Qvarnens Brygghus och Öde Bryggeri, jag har tidigare testat bra grejer från dessa tre med stor glädje.


Jag kommer att vara där under dagen (12-17), vi ses väl där!

Övriga deltagande bryggerier är;
  • Adelsö Bryggeri - arrangör
  • Danderyds bryggeri
  • Fjäderholmarnas bryggeri
  • Gamla Enskede bryggeri
  • Monks
  • PKLK
  • Roslags-Näsby bryggeri
  • Sundbybergs köksbryggeri
  • Okänt antal hembryggare (i separat del)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar